Frakt & Leverans

Leveranstid

Leverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 17:00 till närmaste port, grind eller kajplats.

Vänligen observera att alla angivna leveranstider är ungefärliga. Det innebär att leveransen kan komma tidigare eller ta längre tid än förväntat. Vi kan tyvärr inte garantera specifika leveranstider, eftersom dessa i regel ligger utanför vår kontroll.

För produkter som tillverkas på specialbeställning kan leveranstiden justeras, antingen förkortas eller förlängas.

Vi förbehåller oss rätten att undanta oss från eventuella krav på ersättning från kundens sida vid leveransförseningar. Vi strävar alltid efter att du som kund ska få dina varor inom det angivna tidsintervallet, men vi kan inte undvika eventuella förseningar i produktion från leverantörer som vi inte kan påverka.

Om det skulle uppstå någon försening eller avvikelse från den preliminära leveransveckan för din order, kommer vi att göra vårt bästa för att informera dig via e-post eller telefon.

 

Leveranssätt

Produkter levereras till den adress du har angivit vid beställningen, alternativt via ombud. Leveranssätt sätts per automatik och tar hänsyn till vikt, volym med mera. Fraktavgift tillkommer och varierar beroende på leveranssätt.

Mottagandet av din leverans:

  • Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern
  • Räkna antalet kolli och notera eventuell avvikelse på fraktsedeln/handskannern
  • Kvittera frakthandlingen. Namnteckning bör vara läslig och vid behov kompletterad med ett skriftligt namnförtydligande.

Transportansvar
Nordic Shades ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.

 

Transportskada

Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till vår kundservice. Gå till vår kundservice och skriv transportskada som ämne. Detta ska göras inom 4 dagar för att (Företagsnamn) ska kunna anmäla skadan till fraktbolaget. Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador. Om det är en synlig transportskada anmäls detta direkt till chauffören vid mottagandet. Viktigt att ni som kund tittar på hela paketet vid mottagandet och ser över att det inte finns några synliga transportskador innan ni skriver på chaufförens fraktsedel. När man signerat fraktsedeln vid mottagandet har man godkänt att paketet inte har några synliga transportskador. Viktigt att alltid spara hela originalemballaget vid transportskador samt vid eventuell retur.

 

Force Majeure

Nordic Shades skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Kundservice

För hjälp, vänligen maila oss på info@nordicshades.se


Glad att chatta! Kontakta oss gärna med hjälp av vårt formulär eller chatt.